Pēc laikraksta “Ventspilnieks.lv” lasītāja rosinājuma devāmies lūkot Ventspils Digitālā centra interešu izglītības piedāvājumu informācijas tehnoloģiju (IT) jomā. 

“Mūsu datorprasmju programma sastāv no 21 dažādiem pulciņiem. Šajā gadā esam nokomplektējuši 57 grupas, pie mums mācās 670 skolēnu,” stāsta Ventspils Digitālā centra direktores vietnieks Raitis Roze un papildina: “Vadāmies pēc pieprasījuma. Šogad netipiskais – liela interese par kursu “digitālā māksla”, kurā tiek strādāts ar digitāli – grafiskajām planšetēm. Kopējais budžets, kuru tērējam pasniedzēju atalgojumam, materiālu iegādei un pieredzes apmaiņas braucieniem, ieskaitot starptautiskā konkursa “Ventspils IT izaicinājums” finansējumu, ir 300 tūkstoši eiro.”

Ventspils Digitālā centra organizētais konkurss, kurā piedalās skolēni gan no Latvijas, gan Lietuvas un Igaunijas, gan pērn arī no Somijas, esot laba iespēja salīdzināt jauniešu zināšanas. “Kopš 2015. gada, piedāvājot dažāda vecuma skolēniem IT pulciņus, redzam, ka esam spēcīgi attīstījuši robotikas virzienu, mūsējie lieliski pārzina programmēšanu,” ar secinājumiem dalās Ventspils Digitālā centra direktore Elīna Kroņkalne, “Tagad pludinām klāt dabaszinības, inženieriju!”

Ventspils Digitālā centra direktore Elīna Kroņkalne priecājas par iespēju paplašināt apmācību telpas – sakārtojot pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu Akmeņu ielā 5 un degradēto vidi ap to. Viņa arī uzsver, ka šobrīd runa esot tikai par šo vienu ēku, pārējais komplekss piederot kādai privātpersonai.

 

Vaicāta, vai Digitālais centrs nekonkurē ar Jaunrades nama piedāvājumu, Elīna Kroņkalne atceras piecus gadus seno pagātni, kad tapusi rīcības programma Ventspils skolēnu IT prasmju apguvei: “Jaunrades namā dominē radošās prasmes, apzināti attīstām katrs savu virzienu,” uzsver Kroņkalne un skaidro, ka, jā, robotikas apmācība Ventspilī sākotnēji bijusi Jaunrades nama pārziņā, taču – attīstoties Digitālā centra piedāvājumam, pasniedzējs un apmācāmie pārnākuši pie viņiem. Pēc kāda laika pulciņa skolotājs Kristaps Bitenieks pabeidzis studijas Ventspils Augstskolā un turpinājis savu karjeras attīstību citā pilsētā, bet Digitālā centra pedagogu komandai pievienojušies jauni kolēģi.

Viņu vidū arī liepājniece Kitija Kuduma: “2014. gadā uzsāku studijas Ventspils Augstskolā, taču personīgu iemeslu dēļ tās pabeidzu Liepājas Universitātē. Mērķtiecīgi izvēlējos jomu, no kuras neko nesapratu! Robotikas apguves pievienotā vērtība – rezultāts ir redzams uzreiz, robotika apvieno programmēšanu un inženieriju: fiziskā vidē izstrādājam tehniskos risinājumus, bet digitālajā vidē dodam impulsu iedarbināšanai jeb izstrādājam programmas kodu!”

Elīna Kroņkalne stāsta, ka Ventspils Digitālais centrs piedāvā loģiskās domāšanas attīstības spēles jau bērnudārza vecuma ventspilniekiem: “Tie ir robotiņi kā “lego” klucīši, zvēriņi. Bērns attīsta spēju plānot zvēriņa kustību – cik reizes pa labi, cik pa kreisi.” Savukārt Kitija Kuduma norāda, ka vidusskolēni jau strādā ar tādu printeru prototipu izgatavošanu, kas spēj attēlot elektrokardiogrammas līknes. Tāpat lielajiem pa spēkam esot saules paneļu prototipu izgatavošana – tie aprīkoti ar sensoriem un rotē atbilstoši mākslīgā apgaismojuma atrašanās vietai.

11.11.2020. / Autors: Ilze Meiere / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs