Pēdējā pusgada laikā ir samazinājies to pircēju skaits, kuri labprāt iegādājas jaunus pārtikas produktus, bet vairāk kļuvis to, kuri savos pārtikas produktu iegādes paradumos neko nemaina, liecina jaunākais Maxima mazumtirdzniecības kompass pētījuma dati.

Attiecībā uz pārtikas produktu iegādi pēdējo 12 mēnešu laikā, salīdzinot šī pētījuma rezultātus ar vasarā un pavasarī iegūtiem datiem, ir redzams, ka nedaudz samazinājies to cilvēku skaits, kuri labprāt iegādājas jaunus produktus, bet palielinājies to cilvēku īpatsvars, kuri savos paradumos attiecībā uz pārtikas produktu iegādi neko nemaina – no 16% maijā līdz 27% oktobrī. Zīmīgi, ka rudenī iedzīvotāji mazāk savā uzturā lietojuši pusfabrikātus.

Neskatoties uz to, ka inflācijas līmenis ierobežoja iedzīvotāju pirktspēju, ekonomiskā izaugsme un algu pieaugums šogad devis iespēju iedzīvotājiem tērēt nedaudz vairāk, ko apliecina arī pētījuma dati – vairākums iedzīvotāju (72%) uzskata, ka viņu tēriņi pēdējo 12 mēnešu laikā ir palielinājušies. Tā uzskata par 4% vairāk respondentu nekā vasarā, un par 6% vairāk nekā pavasarī, kas nozīmē, ka ik mēnesi pieaug cilvēku skaits, kuri uzskata, ka viņu tēriņi pieaug. Tajā pašā laikā 22% iedzīvotāju ir pārliecināti, ka viņu tēriņi ir saglabājušies tādā pašā līmenī, kā gadu iepriekš.

Vairākumam cilvēku, ar rudens sezonas iestāšanos, veikala atrašanās aspekts – tuvāk mājām, darbam (62%) vai pa ceļam no darba uz mājām (42%) – kļūst vēl svarīgāks nekā iepriekš. Joprojām iedzīvotājiem ir svarīgs veikala piedāvātais preču sortiments (39%), zemākās cenas (36%) un akciju (34%) piedāvājums. Interesanti, ka, salīdzinot ar vasarā veikto pētījumu, tieši rudenī palielinājusies nozīme preču cenai – akcijām un atlaidēm.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA