Pērn, salīdzinot ar 2015.gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 1,0%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,7%.
Decembrī, salīdzinot ar 2015.gada decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās palielinājās par 2,0%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms saruka par 6,3%, bet nepārtikas preču apgrozījums pieauga par 7,2%.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 37,3%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,0%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,5%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,0%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1%). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,2%), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,5%). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 10,6%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,9%.
2016.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 3,0%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 0,3%.
Apgrozījums krities nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 9,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,4%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,7%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 0,7%). Savukārt apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,5%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,1%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,9%).
Decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 17,7%. Gadu iepriekš – 2015.gada decembrī salīdzinājumā ar novembri – apgrozījums pieauga par 18,3%.