Šā gada janvārī, salīdzinot ar 2016.gada decembri, vidējais patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,1%. Precēm cenas palielinājās par 0,4%, bet pakalpojumiem samazinājās par 0,4%.
Lielākā ietekme uz cenu pārmaiņām janvārī bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, dažādu preču un pakalpojumu grupai, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, kā arī cenu kritumam apģērbam un apaviem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem.
Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas pieauga par 1,7%. Lielākā ietekme uz cenu kāpumu pārtikas grupā bija svaigiem dārzeņiem. Sadārdzinājās siers un biezpiens, gaļa un gaļas izstrādājumi, augļi, sviests, skābais krējums, piens, šokolāde, olas, cukurs, kafija, svaigas vai atdzesētas zivis. Savukārt cenas samazinājās augļu un dārzeņu sulām, jogurtam.
Atlaižu un izpārdošanu ietekmē apģērbiem cenas samazinājās par 10,6%, apaviem – par 6,5%.
Transporta grupā vidējais cenu līmenis palielinājās par 0,6%, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums degvielai par 4,2%. Lētāki bija pasažieru aviopārvadājumi.
Vidējais cenu līmenis atpūtas un kultūras grupā mēneša laikā samazinājās par 1,0%, ko noteica cenu kritums kompleksajiem atpūtas pakalpojumiem un barībai lolojumdzīvniekiem.
Dažādu preču un pakalpojumu grupai vidējais cenu līmenis palielinājās par 2,5%. Noslēdzoties akcijām cenas pieauga personīgās higiēnas precēm un skaistumkopšanas līdzekļiem.
Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu kāpums bija dabasgāzei, mājsaimniecības tīrīšanas un kopšanas līdzekļiem, atkritumu savākšanai, tabakas izstrādājumiem. Cenu samazinājums bija stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem.