2016.gada novembrī, salīdzinot ar 2015.gada novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 4,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 1,5%, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 8,7%.
Šajā novembrī salīdzinājumā ar pērno novembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 22,7%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 15,4%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,9%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,3%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,2%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 1,5%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,2%). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 11,4%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,4%.
2016.gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,9%.
Apgrozījums audzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,1%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,3%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 1,9%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 1,0%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,5%). Savukārt apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 1,9%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,5%).
2016.gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 4,0%.