Akciju sabiedrībai “Baltijas Ekspresis” (BE) 2022. gads iesācies ar lieliem pārvadājumu apjomiem un līdz ar to arī saspringtu darba režīmu. Kā laikrakstu “Ventspilnieks.lv” informēja BE valdes priekšsēdētājs Māris Bremze, janvāra pirmajās divdesmit dienās jau pārvadāti 400 tūkstoši tonnas, kas, šādam pārvadājumu apjomam saglabājoties, gada griezumā būtu līdzvērtīgi 7 miljoniem tonnu. Turklāt pirmo reizi BE vēsturē uzņēmums no Ventspils veicis arī kravu pārvadājumu uz Krieviju.

Vērtējot iepriekšējo, 2021., gadu, Māris Bremze atzīst, ka tas bijis izaicinājumu pilns periods. Taču sarežģītā situācija likusi vēl vairāk mobilizēties un meklēt arvien jaunas iespējas ģeopolitiskās situācijas un Covid-19 izraisītās krīzes pārvarēšanai.

BE panākumi tiešām ir vērā ņemami. Pērnā gada oktobrī BE sasniedza lielāko vienā mēnesī pārvadāto kravu apjomu rekordu kopš 2019. gada, kad novembrī pārvadāto kravu apjoms sasniedza 372 tūkstošus, decembrī – 320 tūkstošus tonnu, bet šā gada janvāra 20 dienās pārvadāti jau 400 tūkstoši tonnas. Kā norāda BE valdes priekšsēdētājs, lielāko daļu no BE pārvadāto kravu apjoma veido Kazahijas ogles.

“Tas ir ievērojams kravu pieaugums, par kuru jāpateicas arī visu Ventspils ostā strādājošo terminālu ieguldījumam kravu piesaistīšanā, “Baltijas Ekspreša” darbiniekiem, kuri šos pārvadājumus nodrošina, kā arī kolēģiem “Latvijas dzelzceļā” par sadarbību pēc iespējas efektīvākā dzelzceļa infrastruktūras izmantošanā. Energoresursu cenu pieaugums pasaulē labvēlīgi ietekmējis kravu plūsmu mūsu virzienā, un BE uzdevums ir tās apstrādāt un nogādāt līdz kravu saņēmējam. Šobrīd norit ļoti saspringts darbs, taču tas, cik ilgi šāda situācija turpināsies, ir atkarīgs no tendencēm pasaules tirgos,” saka Māris Bremze.

Tāpat šogad pirmo reizi AS “Baltijas Ekspresis” pastāvēšanas vēsturē vesta krava – 53 vagoni ar mangāna rūdu – no Ventspils uz Krieviju. Māris Bremze izsaka cerību, ka šādas kravas uz kaimiņvalsti BE pārvadās arī turpmāk un, iespējams, būs arī kravas mūsu virzienā. 

Pagājušais gads uzņēmumam bijis produktīvs arī jaunu pakalpojumu klāsta izveidošanas ziņā. Piemēram, BE sāka gaišo naftas produktu transportēšanu no Lietuvas uz Igauniju, uzsāka kravu pārvadājumus uz Rīgas ostu, Liepājas ostu, sāka iekšzemes kravu pārvadājumus, tika radīts arī pakalpojums, kas iekļauj ne tikai pārvadājumu pa dzelzceļu, bet arī kravas izkraušanu.

Tāpat uzņēmums turpināja attīstīt Lokomotīvju ekspluatācijas kontroles sistēmu LEKS, uzsākot tās integrāciju ar kravu pārvadājumu informācijas IT sistēmu. Kā norāda Māris Bremze, šis ir unikāls BE produkts, kas uzņēmumam ļauj kļūt videi draudzīgākam, samazināt degvielas patēriņu, digitalizēt lokomotīvju ekspluatācijas datu apstrādi, kā arī nodrošināt klientiem online informāciju par viņu kravas atrašanās vietu. “LEKS sistēma ļauj mums būt daudz efektīvākiem un modernākiem par mūsu konkurentiem Latvijā,” saka Māris Bremze.

 

31.01.2022. / Autors: Ilona Bērziņa / Foto: AS “Baltijas Ekspresis”